Twitter Ads

Twitter Ads – Ett sätt att annonsera i social media

Att social media har stor påverkan och effekt i samhället idag är något som sedan länge varit ett faktum. Idag finns det också i de flesta sociala media en möjlighet till att annonsera ut tjänster och produkter. När det gäller Twitter är detta möjligt i detta stora sociala forum genom att använda Twitter Ads. Att annonsera i sociala media har blivit något som blivit mycket populärt på senare tid, och som även visat sig vara ett effektivt sätt att nå ut till specifika målgrupper. Twitter Ads skiljer sig dock något från andra typer av annonsering genom att erbjuda tre olika typer av sponsrade annonser. Här är det dessa som gäller:

  • Promoted Trends: Genom att använda promoted trends skapar du som annonsör på Twitter Ads ett sponsrat ämne som hamnar i toppen av Twitters trending topics box, vilket visar de mest diskuterade ämnena på Twitter vid just det tillfället.
  • Promoted Accounts: Här hamnar din annonsering bland de olika användare som Twitter hela tiden föreslår som personer av intresse att följa. Genom att använda promoted accounts så hamnar ditt budskap i toppen av dessa och separerat från andra brands för att skapa flera som följer din annonsering.
  • Promoted Tweets: Detta är den största av alla, och består i vanliga tweets som istället är skapade som en annons. Dessa kommer att visas i toppen av liknande tweets och ämnen i toppen av användarens timeline, när en användare följer ditt konto.

Andra funktioner med Twitter Ads

Naturligtvis så finns de vanliga möjligheterna att tweaka din annonsering även med Twitter Ads. Här kan du som vanligt anpassa din annonsering till olika målgrupper, och att visas vid sökning på utvalda ämnen. Genom att göra det så kan du naturligtvis få en effektivare och mera målinriktiad annonsering även på Twitter Ads. Vid annonsering här så gäller samma sak som på alla andra platser för annonsering med PPC, pay per click, att du måste skapa ett konto. Detta gör du naturligtvis genom att ska ett Twitterkonto och börja tweeta dina budskap till dina presumtiva kunder.